İnternet reklamcılığında yeniden hedefleme nedir?

İnternette düzenli olarak takılan pek çoğumuzun fark etmiş olacağı üzere, herhangi bir web sitesinde bir hizmet ya da ürüne bakmayagörün, haftalarca karşınıza her siteye baktığınız o ürünün reklamı yerleştiriliyor.

İşte buna internet reklamcılığında "yeniden hedefleme" deniyor.

Peki yeniden hedefleme tam olarak nasıl çalışıyor?

Eğer satış yaptığınız bir web sitesine sahipseniz, size "yeniden hedefleme" yöntemiyle reklam yapmanıza olanak verecek bir platformla çalışmalısınız. Günümüzde bunu en iddialı olarak yapan reklamcılar, Google ve Facebook.

Her iki platform da, size kendi sitenize koymanız için kodlar veriyorlar. Bu kodlar aracılığıyla, sitenize giren kişilerin hangi ürünlerin sayfalarını ziyaret ettikleri tutuluyor (Ama bu kişilerin kimlikleri tutulmuyor! Bu kısım çok önemli, aksi halde ciddi para cezası riski olduğu için, sitenizin ayarlarıyla oynayıp, Google ya da Facebook'a bu kişilerin kimliklerini iletmeye kalkarsınız, sizi reklamveren olarak bile reddederler).

Sonuç olarak, Google ya da Facebook, efendim şu iPhone cihazdan bağlanan kişinin, şu sitede şu şu ürünlere baktıklarını biliyor, ve değişik stratejilerle, aynı ürünün reklamlarını bu kişilere gösteriyor. Yani siz Temmuz ayı için Maldivler'de otel baktıysanız, örneğin Mayıs ayına ya da siz o siteden rezervasyon yapana kadar bu reklamları size göstermeye devam ediyor.

Hangi platforma reklam vereceğinizi düşünürken, çeşitli sorular sormanızda yarar var. Örneğin iyi bir performans için ortalama günlük, aylık ziyaretçi sayınızın ne kadar olması bekleniyor? Platform iyi filtremele seçenekleri sunuyor mu, yani Temmuz ayında otel bakan adama, o reklamı Eylül'de, yani iş işten geçtikten sonra da gösterip paranızı çarçur edecek mi? Size kişi başına günlük gösterim sınırı koyma hakkı veriyor mu, biliyoruz ki pek çok insan, aynı reklamı aynı günde 150 kere görmekten de bunalıp markaya küfredebiliyor.
12.03.2018 dombili
1
daha iyi hizmet verebilmek için çerez (cookie) kullanıyoruz. detaylı bilgi için tıklayın