QNB Finansbank

Uzun yıllardır çalıştığım, müşteri odaklı olmayan banka tipidir. Hüsnü Özyeğin önderliğinde Finansbank adıyla kurulmuş, Yunanistan menşeli National Bank of Greece'e (NBG) satılmış, daha sonra Yunanistan'ın yaşadığı ekonomik krizi takiben NBG tarafından da, Qatar National Bank'e (QNB) satılmıştır. QNB, Finansbank'ı satın aldıktan sonra bankanın ismini QNB Finansbank olarak konumlamayı uygun görmüş, verimsiz olduğunu düşündüğü çok sayıda şubeyi kapatmıştır ve kapatmaya devam etmektedir.

Fenerbahçeli Pierre Van Hooijdonk ve Galatasaraylı Frank De Boer'in oynadığı ve "I know this bank from Holland" temalı reklamlarla beni etkilemişlerdi. O günlerde Finansbank mudisi oldum ve sanırım yaklaşık 14 senedir falan bu bankanın mudisiyim. Şubeye her gittiğimde ilk günkü yüz ifadesiyle karşılanırım. Sanki 14 senedir bankanın müşterisi değilim, sanki 14 senedir bu bankanın kredi kartını kullanıp hiç bir zaman ödeme problemi yaşamayan ben değilim, sanki 14 senedir hesaplarına hiç bir zaman haciz gelmemiş olan müşteri ben değilim, her gittiğimde ilişkimize yeniden başlarız.

Kredi ihtiyacı duyduğum zaman uygun faizli kampanyalarından faydalanamadığım bankadır. Haklarını yememek lazım, Finansbank'ın elinde nakit fazlası olup kredi dağıtmaları gerektiğinde kendileri bana telefon edip krediyi telefonda kullandırırlar. Şubeye falan gitmek gerekmez.

Cardfinans dedikleri üründen de memnunum. Sundukları kampanyalar ne kafamı ütüleyecek kadar çok, ne beni yarı yolda bırakacak kadar yetersiz. Bir de uçak biletinde leverage uygulamaları vardı. Uzun zamandır bilet almadığım için devam edip etmediğini bilmiyorum. Uygulanırken çok iyiydi. Örneğin 1 TL'lik parapuanınız varsa uçak bileti alırken bunu sanırım 3 TL ya da 4 tl olarak kullanabiliyordunuz. Bir iki kez para puanlarımla ilgili problemlerim oldu, her zaman müşteri lehine çözdüler. Bu durumu özellikle belirtmek ve banka karar verme mekanizmalarına teşekkür etmek isterim.

İnternet bankacılığında öncü bankalardan birisi olmayı başarmışlardı. İnternet bankacılığını ilk yapan banka değildir ama internet şubesini beni tatmin edecek seviyeye getiren ilk bankadır. Zamanla, internet şubesi üzerinde tahminimce mühendislerin etkisi azalıp işletmeci ve pazarlamacıların etkisi arttığı için olsa gerek, sanki bankacılık işlemi yapmıyorum da indirim kuponu sitesine üye olmuşum gibi irite edici bir reklam bombardımanı başladı. Açıkçası ben bu tür bir uygulamayı bir bankaya yakıştıramıyorum ama mecburen bu tacizlere maruz kalıyoruz. Böyle yapa yapa, internet bankacılığı konusunda rakip bankaların kendilerini aşmasına fırsat da vermişlerdir.

Şubeler bana öksüz görünüyor. Sanki internetten işinizi halledin, şubeye fazla uğramayın der gibiler. Bu durum hem banka müşterileri, hem banka çalışanları üzerinde olumsuz bir psikoloji oluşturur gibi düşünüyorum.
19.07.2017 Geni
1
daha iyi hizmet verebilmek için çerez (cookie) kullanıyoruz. detaylı bilgi için tıklayın