SWOT Analizi

Bir işletme kurmadan önce yapılması gereken iş planı ile birlikte olmazsa olmaz 2 temel eylemden bir tanesidir. İngilizce Strengths, Weaknesses, Opportunities ve Threads sözcüklerinin baş harflerinin yan yana getirilmesiyle SWOT olarak adlandırılmaktadır. Bu sözcüklerin Türkçe karşılıkları ise Güçlü Yönler, Zayıf Yönler, Fırsatlar ve Tehditlerdir.

SWOT analizi ile birlikte yalnızca ilgili parametrelerin tespit edilmesiye yetinilmezi aynı zamanda olumsuz parametrelerin olumlu bir silaha dönüştürülmesi amacı da güdülür.

17 metrekare alanı olan işlek yerdeki bir dükkanda kafe açmak ile ilgili örnek SWOT analizi şu şekilde olabilir;

İlgili senaryoda eşleri Arnavut olan 2 Türk ortağın bu yatırımı Tiran'da yapmayı değerlendirdiğini varsayalım.

Strengths (Güçlü yönler)
Yüksek yaya trafiği
Kiranın düşük olması
Ortaklardan birinin ilgili semtte 9 sene yaşamış olması ve kişisel çevresinin geniş olması
Dükkan önünde arabanın 3 dakika duraklamasına müsait bir trafik olması
Eşlerin Arnavut olması

Weaknesses (Zayıf yönler)
Dükkanın küçük olması
Yatırımcıların yabancı olması

Opportunities (Fırsatlar)
Semtte yaşayanların satın alma gücünün yüksek olması
İlgili dükkanın yanında çok yüksek satış adedine sahip bir börekçinin olması
Sokağın büyük bir yaya trafiğine sahip olması
Tiran'da ilgili semtin ekonomi büyüklüğünün büyümeye devam edecek olması
Dükkanın civarında yüksek katlı yapılaşma sebebiyle nüfus yoğunluğunun yüksek olması

Threads (Tehditler)
Civardan bol miktarda bulunan boş dükkanlardan birinin de benzer bir işletme kurmak amaçlı kullanılması olasılığı
Arnavut toplumunun yeniliklere karşı direnç gösteren bir karaktere sahip olması
Yalnızca 2 masa konabilecek olan dükkanda müşterilerin yalnız başına oturma konusunda tedirginlik duyabilecek olmaları

Bu analizde olumsuz görünen parametrelerin olumlu silaha çevrilmesine ilişkin örnek olarak şunlar verilebilir;
Zayıflıklar içinde yer alan dükkan küçüklüğü, al-götür kahve satış oranının yüksekliği sayesinde daha az bulaşık şeklinde bir avantaja dönüştürülebilir. Yatırımcıların yabancı olması yerel müşteriler üzerinde satın alma isteksizliği doğururken, yabancı hayranlığı duyabilecek müşteri adayları üzerinde ve turistlere daha çok satış için avantaja dönüştürülebilir.

Tehditler arasında bulunan boş dükkanlara rakip çıkma olasılığı karşısında, bölgedeki ilk tedarikçi olma ve düşük kar marjlı fiyat politikası ile, rakiplerin girişi üzerinde caydırıcı etki yaratılabilir, az masa sayısına istinaden oturmak isteyen müşterilere kişiye özel kahve demleme servisi ile müşteri sadakati yakalanabilir, yenilikleri deneme konusunda çekingen davranan toplum yapısı, psikolojik direnç noktası kırılana kadar özel bir çalışma ile direnç noktasından sonra müşteri patlaması şeklinde bir avantaja çevrilebilir, bu direncin rakiplerin piyasaya girmesi konusunda zorlanması bir avantaja dönüştürülebilir.

Siz siz olun iş planı ve SWOT analizi yapmadan yatırıma başlamayın.

Bu örnek analizin tüm girişimcilere yararlı olması dileğiyle.
21.09.2017 Geni
1
daha iyi hizmet verebilmek için çerez (cookie) kullanıyoruz. detaylı bilgi için tıklayın