Zara'yı diğer markalardan ayıran özellik nedir?

Hemen her yaşta kadının ziyaret ettiği Zara mağazaları, benzeri markalardan (örneğin Mango ya da H&M) çok da farklı fiyatlarla satış yapmadığı halde nasıl kendini daha ön plana çıkarabiliyor?

Zara'nın yaptıkları şu şekilde:

▶ Tasarımlarında çok fazla seçeneğe açıklar

Tek bir modelle yüksek hacimde üreterek fiyat avantajı sağlamak yerine, benzer 7-8 modelle pazara yöneliyorlar ve farklı kadınların alma olasılığını arttırıyorlar.

▶ Her ürünleri belli bir kalitenin üzerinde

Rakiplerinin birkaç kaliteli ürün, birkaç orta kalite ürün ve birkaç da kar marjı yüksek ama kalitesiz ürün stratejisi yerine, belli bir kaliteyi hedefliyorlar.

▶ Modelleri çok hızlı bir şekilde değiştiriyorlar

Zara'nın en iyi oynadığı oyun "bu fena değil, belki biraz daha bakınsam daha güzel bir şey bulurum... ama ya bunları kaldırırlarsa?"

Evet. Adamlar ha babam stok değiştiriyorlar. Sizi gerçekten çok akıllıca bir baskı altına alıyorlar ve %80-90 değil de, %50-60 beğendiğiniz ürünleri bile ya tekrar denk gelmezse psikolojisi ile satmayı başarıyorlar.
04.09.2017 dombili
2
daha iyi hizmet verebilmek için çerez (cookie) kullanıyoruz. detaylı bilgi için tıklayın