Google Analytics istatistiklerinde bazı parametreleri gözardı etmek

Google Analytics, kullanıcılarına çok güçlü sayma araçları sunuyor. Bunlar arasında url'de utm_source, utm_campaign ve utm_medium gibi parametrelerle trafik kaynağını sınıflama ve raporlama var. Bununla birlikte, bizim isteğimiz dışında tuhaf tuhaf parametre gönderen bazı tipler de oluyor. Örneğin Facebook, kalkmış, Facebook uygulamasından ya da sitesinden tıklanan url'lerin sonuna fbclid diye bir parametre ekliyor. Her kullanıcı tıkladığında farklı bir fbclid sahibi olduğu için, bizim aynı sayfamıza yapılan tıklamaların her birisini ayrı sayfa gibi raporluyoruz. Google Analytics, o sayfaların her birisini ayrı birer sayfaymış gibi muamele ediyor. En çok ziyaret edilen sayfalar raporunda, sayfa-adi.html?fbclid=falan-filan-cnelktlktl gibi listelenmiş çok sayıda sayfa görüyoruz. Halbuki url'lerin hepsi aynı sayfayı gösteriyor. Bu durumdan kurtulmak için fbclid parametresinin istatistik raporlamalarında dışlanmasını ayarlayabiliriz.

  • Google Analytics hesabımıza giriş yapalım
  • Sol alttaki çark ikonuna tıklayalım. Üzerine geldiğimizde Admin (Yönetici) yazısı beliriyor.
  • İstatistiklerini incelemekte olduğumuz site için ayarları değiştirebileceğimiz ekran belirecektir. İstersek yukarıdan başka bir site seçebiliriz.
  • View (Görüntüle) sütununda ile seçenek view settings (ayarları görüntüle) seçeneğidir. Bunu seçelim.
  • Burada ortalarda bir yerde Exclude URL Query Parameters optional (hariç tutulacak sorgu parametreleri) kutusu var. Oraya fbclid parametresini (ve/veya sayımın dışında tutmak istediğimiz diğer parametreleri virgül ile ayırıp) ekleyelim.
  • En alttaki kaydet düğmesine tıklamayı unutmayalım. Artık bu parametre gözardı edilecektir.

09.05.2020 Geni
daha iyi hizmet verebilmek için çerez (cookie) kullanıyoruz. detaylı bilgi için tıklayın