Restaurantlara gittiğimizde canımızın istediği bir şeyleri mutlaka buluyoruz ya da biz farkında olmadan bilinçaltımıza gönderilen birtakım mesajlarla bir anda canımız bir şeyler istiyor olabiliyor. Bir kaç restaurant taktiği ile bundan bahsetmek istiyorum.
. Menülerde her damak zevkine göre opsiyonlar oluşturuluyor ve biri diğerleriyle aynı olmasa bile bize kendini sevdiriyor.
. İçerde çalınan müziğe göre ne kadar yediğimizi biliyor muydunuz? Yapılan araştırmalara göre klasik müzik iştahımızı %10 artırırken, temposu az biraz yüksek lounge müzik ile daha çok yiyebiliyoruz.
. Ek soslar ana yemeğin en fazla %10'u kadar extra faturalandırılıyor. Bunun sebebi müşterilerin bilinçaltı buraya kadar kabul ediyorken bu orandan fazlasını kabul etmiyor.
. Olabildiğince kompakt bir menü hazırlanıyor. Sebebi ise kitap gibi bir menü müşterilerin kafasını karıştırıp olumsuz hisler yaratırken, daha sade ve kolay bir menü her şeyi daha da kolaylaştırıyor ve müşteri memnun kalıyor.
. Garsonlar, iletişim kabiliyeti güçlü olan kişilerden seçiliyor. Sadece hoşgeldiniz, buyrun menünüz değil, insanlara iyi dileklerini ileten ve pozitif mesajlar veren garsonlar kullanılıyor.
. Günümüzde bilinçaltımıza ev yapımı yemek tutkusu oluştu. Bu nedenle çoğu restaurant menülerinde olabildiğince, ev yapımı, anne tarifi, homemade gibi başlıklar kullanıyor. Anne tarifi olunca fiyat çarpı dört tabii ki.
. Güleryüzlü çalılanlar tarafından extra öneriler. Kahvenize tarçında eklememizi ister miydiniz?
. Restaurant aşçısının repütasyonu çok önemli. Bazı zamanlarda garson yerine, yemeği hazırlayan aşçının yemeği getirdiğini görebilirsiniz. Emin olun ki, bu olayla beraber aynı restauranta bir daha gidecesiniz. Hesap ne kadar olursa olsun.
. Aromaların gücü. Mesela vanilya ve tarçın tatlılarda aklımızı çelmekte iken, ince bir dilim pastırma sabah kahvaltılarında daha çok sipariş vermemizi ve daha istekli olmamızı sağlıyor.
. Garsonlar yediğiniz yemeklerin ve içtiğiniz içeceklerin boşlarını olabildiğince hızlı toplamak istiyorlar. Neden mi? Boş bir masada huzursuz hissedecek ve başka şeyler isteme ihtiyacı duyacaksınız.
. Menülerde her damak zevkine göre opsiyonlar oluşturuluyor ve biri diğerleriyle aynı olmasa bile bize kendini sevdiriyor.
. İçerde çalınan müziğe göre ne kadar yediğimizi biliyor muydunuz? Yapılan araştırmalara göre klasik müzik iştahımızı %10 artırırken, temposu az biraz yüksek lounge müzik ile daha çok yiyebiliyoruz.
. Ek soslar ana yemeğin en fazla %10'u kadar extra faturalandırılıyor. Bunun sebebi müşterilerin bilinçaltı buraya kadar kabul ediyorken bu orandan fazlasını kabul etmiyor.
. Olabildiğince kompakt bir menü hazırlanıyor. Sebebi ise kitap gibi bir menü müşterilerin kafasını karıştırıp olumsuz hisler yaratırken, daha sade ve kolay bir menü her şeyi daha da kolaylaştırıyor ve müşteri memnun kalıyor.
. Garsonlar, iletişim kabiliyeti güçlü olan kişilerden seçiliyor. Sadece hoşgeldiniz, buyrun menünüz değil, insanlara iyi dileklerini ileten ve pozitif mesajlar veren garsonlar kullanılıyor.
. Günümüzde bilinçaltımıza ev yapımı yemek tutkusu oluştu. Bu nedenle çoğu restaurant menülerinde olabildiğince, ev yapımı, anne tarifi, homemade gibi başlıklar kullanıyor. Anne tarifi olunca fiyat çarpı dört tabii ki.
. Güleryüzlü çalılanlar tarafından extra öneriler. Kahvenize tarçında eklememizi ister miydiniz?
. Restaurant aşçısının repütasyonu çok önemli. Bazı zamanlarda garson yerine, yemeği hazırlayan aşçının yemeği getirdiğini görebilirsiniz. Emin olun ki, bu olayla beraber aynı restauranta bir daha gidecesiniz. Hesap ne kadar olursa olsun.
. Aromaların gücü. Mesela vanilya ve tarçın tatlılarda aklımızı çelmekte iken, ince bir dilim pastırma sabah kahvaltılarında daha çok sipariş vermemizi ve daha istekli olmamızı sağlıyor.
. Garsonlar yediğiniz yemeklerin ve içtiğiniz içeceklerin boşlarını olabildiğince hızlı toplamak istiyorlar. Neden mi? Boş bir masada huzursuz hissedecek ve başka şeyler isteme ihtiyacı duyacaksınız.
07.08.2017 Jax